Sep 8, 2011

Tahajjud Cinta. part3

Labbaika Allahumma Labbaik..

HambaMu datang menyahut panggilanMu, Ya Allah, hambaMu datang menyahut panggilanMu.. Sebak dadaku.  Aku lihat keagungan kotak hitam itu di hadapan ku. Kecilnya aku berada di hadapan Baitul Allah. Bukan fizikalnya, tetapi kemuliaannya. Berasa tidak layak benar mejejakkan kaki ke tanah suci, inikan pula berdiri di sini. Hilang segala rasa tinggi diri kononnya aku lah manusia gah, yang tinggal hanya rasa kehinaan, manusia yang penuh kesengsaraan, hidup dalam kemaksiatan..

 Labbaik La Shareeka Laka Labbaik..

HambaMu datang menyahut panggilanMu, Tuhan yang tidak ada sekutu bagiMu, hamba datang menyahut panggilanMu.. Retak hatiku. Hidupku penuh dengan hal yang menyekutukanMu, menyalahkan takdirMu, takut kepada yang selainMu. Tetapi, Engkau masih memperelok jalanku yang berliku itu untuk menerima hidayahMu. Besarnya kasihMu kepada kekasihMu ya Rahman. Agungnya sayangMu kepada kesayanganMu ya Rahim..

Innal-Hamdah, Wan-Nematah, Laka wal Mulk, La Shareeka Laka..

Sesungguhnya segala pujian dan nikmat serta kerajaan adalah kepunyaanMu, tidak ada sekutu bagiMu.. Luka jiwaku. Segala pujian dan nikmat tidak aku pulangkan kepadaMu. Mengkerajaankan diri sendiri. Sombong dengan kelebihan yang diberi, pujian yang diterima, harta yang dimiliki. Lupa aku bahawa semua itu milikMu, pemberianMu, nikmatMu. Hidupku ini adalah atas ihsanMu. Bila Kau berkata kun, maka kun lah ia iaitu bila Kau berkata hilang, maka hilanglah segala nikmat yang aku miliki ini. Ya Rabbana, peliharalah diriku dari menjadi seorang yang kufur akan nikmatMu. Beribu sesalanku.



"Ya Allah, rindunya.. 보고싶다.. ㅠㅠ"


 

8 comments:

  1. farah..jubah hitam raya tu beli kat mekah ke kat malaysia?

    ReplyDelete
  2. 나도 보고싶다~~ ㅠㅠ

    ReplyDelete
  3. subhanALLAH..tak dapat nak bygkan dgn kata2 kalau dpt pergi mekah

    ReplyDelete
  4. Rindunya pada lambaianNya.
    Sesungguhnya cinta hakiki adalah cinta kepadaNya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...